رایزنی مقام انگلیسی با مقامات الجزایری در خصوص تحولات منطقه
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، 'الستر برت' معاون وزیر امورخارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا امروز یكشنبه در دیدار با 'عبدالقادر مساهل' وزیرمشاور در امور مغرب عربی و آفریقای وزارت خارجه الجزایر در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه بویژه سوریه و مسائل جاری در شمال آفریقا با وی به گفت وگو پرداخت.

این مقام انگلیسی پیش از دیدار با مقام الجزایری در گفت و گو با خبرنگاران، روابط كشورش با الجزایر را بسیار خوب ارزیابی كرد و گفت همكاری بیشتر و گسترش فعالیت های اقتصادی و تجاری مشترك، افزایش امنیت منطقه مغرب عربی را بدنبال خواهد داشت.

عبدالقادر مساهل نیز در سخنانی اظهار داشت كه این دیدار فرصت مناسبی برای تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه، ناآرامی های كشور مالی، پرونده صحرای غربی، مسائل جاری در كشور سوریه و منطقه خاورمیانه خواهد بود.

'عماربلانی' سخنگوی وزارت خارجه الجزایر نیز در گفت و گو با خبرگزاری رسمی الجزایر در خصوص سفر این مقام انگلیسی به الجزایر یادآور شد كه 'الستر برت' و 'عبدالقادر مساهل' كه ریاست هفتمین دور كمیسیون مشترك الجزایر و انگلیس را بر عهده دارند در این دیدار زمینه های مختلف گسترش همكاری های دو كشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

سخنگوی وزارت خارجه الجزایر افزود: این نشست در چارچوب گفت وگوهای سیاسی منظم بین دو كشور برای تقویت همكاریهای دوجانبه در همه زمینه ها صورت می گیرد.

بلانی تصریح كرد كه مقامات دو كشور مهمترین قضایای سیاسی منطقه و بین الملل به ویژه اوضاع جاری منطقه ساحل آفریقا با تمركز بر بحران مالی، اوضاع سوریه و تروریسم بین المللی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی یادآور شد كه در این نشست همچنین روابط دوجانبه از جمله افزایش مبادلات تجاری و زمینه های سرمایه گذاری مشترك مورد بحث قرار می گیرد.

معاون وزیر خارجه انگلیس در سفر سه روزه خود به الجزایر با سایر مقامات و مسوولان اقتصادی الجزایر نیز دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

خاورم ** 1200**1597





:: برچسب‌ها: موسیقی , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: